واردات خودرو با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی آزاد شد
براساس مصوبه واردات دولت در سال ۱۴۰۴، واردات خودرو با حجم موتور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سیسی به کشورمان آزاد شده است.

تأثیرات واردات خودرو با حجم موتور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سیسی بر بازار
آزادسازی واردات خودروهایی با موتور حجیم به کشورمان ممکن است اقدامی مثبت برای مدیریت بازار باشد. طی یک دهه ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم موتور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سیسی به کشور، قیمت این خودروها در بازار نجومی افزایش یافت. در سوی دیگر، وضعیت صنعت خودروسازی جهان نیز به گونهای پیش رفته که موتورهای حجیم با موتورهای کوچکتر جایگزین شدند. البته همچنان تعداد بسیاری خودرو با موتورهای ششسیلندر تولید میشوند.میتوان گفت بزرگترین مزیت آزادسازی واردات خودرو با حجم موتور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سیسی، شکسته شدن قیمت خودروهای قدیمی و محبوب بازار همچون تویوتا لندکروزر است. حدود ۱۲ سال از واردات رسمی آخرین مدلهای تویوتا لندکروزر به کشورمان میگذرد. در این مدت، لندکروزرهای قدیمی با قیمتی گزاف عرضه شدهاند. مشابه همین وضعیت را برای خودروهایی مانند تویوتا آریون، کیا کادنزا، هیوندای آزرا، بی ام و سری ۷ و مرسدس بنز کلاس S نیز شاهدیم. با آزادسازی واردات خودروهای جدید با موتورهای حجیم، مشتریان ترجیح میدهند این هزینه گزاف را صرف خرید خودروهای جدید وارداتی کنند.از سوی دیگر، برنامههای خودروسازان چینی برای تسلط بر بازار خودروهای لوکس ایران نیز با مشکل مواجه خواهند شد. خودروسازان چینی تصمیم داشتند از طریق عرضه مونتاژی محصولات لوکس خود، توجه بخشی از مشتریان را جلب کنند. با آزادسازی واردات خودرو با حجم موتور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سیسی، چینیها ناچار خواهند بود خودروهای لوکسشان را با مشوقهای بیشتری بفروشند. دسته بندی: اخبار برگزیده خودرو / اخبار خودرو
آدرس کوتاه خبر: