ترمزهای پارک الکترونیکی Electronic parking brake که با مخفف EPB نیز شناخته میشوند، نیاز به کشیدن اهرم متصل به سیم را حذف کرده و فرآیند را بسیار سادهتر میکنند. برای فعال کردن ترمز پارک الکترونیکی، همه آنچه رانندگان باید انجام دهند، فشار دادن یک دکمه است که معمولاً نزدیک فرمان یا ستون مرکزی کنار دنده قرار دارد. دو نوع مختلف از ترمزهای پارک الکترونیکی وجود دارد: نوع اول ترکیبی از یک عملگر مکانیکی زیر خودرو و یک موتور الکتریکی است و نوع دوم شامل یک سیستم دندهای متصل به کالیپر ترمز و یک موتور الکتریکی میشود.
نوع اول از دو نوع ترمز پارک الکتریکی که ترکیبی از عملگر مکانیکی و موتور الکتریکی است، با اتصال خطوط معمولی از عملگر به سیستم ترمز کار میکند. این سیستم تقریباً به همان شیوهای عمل میکند که یک ترمز اضطراری دستی استفاده میشود. در ترمزهای اضطراری دستی، رانندگان باید اهرم را بکشند تا سیم را فعال کنند و کشش را روی کابل ترمز اعمال کنند. در سیستم الکترونیکی، بهجای فعال کردن دستی سیم، سیستم ترمز پارک الکتریکی با فشار یک دکمه فعال میشود. این سیستم بهخوبی کار میکند، اگرچه سیم همچنان ممکن است با گذشت زمان دچار فرسودگی شود.

EPB مخفف یکی از انبوه اصطلاحات فنی خودرو است که رانندگان و مصرفکنندگان را گیج میکند. برخی از رایجترین مخففها که خواهید دید شامل ABS، PHEV، ACC، AEB، BEV و CVT هستند. علاوه بر اینکه احساس میکنید فهرستی از سازمانهای دولتی را میخوانید، این مخففها میتوانند بسیار گیجکننده باشند. ABS مخفف سیستم ترمز ضد قفل است و به جلوگیری از سر خوردن خودرو هنگام ترمز شدید کمک میکند. پیش از اختراع ABS، چرخها در ترمز شدید قفل میشدند و باعث سر خوردن خودرو میشدند. اصطلاح PHEV را در اطراف خودروهای هیبریدی خواهید دید، زیرا مخفف خودروی برقی هیبریدی شارژی یا پلاگین هیبریدی است. مدلهای PHEV خودروهایی هستند که دارای باتری الکتریکی و موتور بنزینی هستند، اگرچه باتری الکتریکی از طریق پریز بهجای حرکت خودرو شارژ میشود.
CVT یک نوع رایج از جعبهدنده است که در بسیاری از خودروهای اقتصادی دیده میشود. این مخفف گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته است و به این معناست که گیربکس دندههای جداگانهای برای تعویض ندارد. این ویژگی به گیربکس اجازه میدهد تا بهطور مداوم به کارآمدترین نقطه برای اقتصاد سوخت برسد.